Project Description
CO2 Powerplay
Hvad går spillet ud på?
Du skal lave energi nok til hele byen. Som hjælp har du en drilsk kran, som skal samle halmballer op og lægge dem på båndet. Du har også 3 vindmøller. De skal hele tiden geares op og ned, fordi vinden blæser, som vinden nu blæser – og endelig har du et transportbånd med kul, som du også kan bruge.
Desværre kan kullet ikke redde dig alene, for du har kun én CO2-kvote. Hvis du ikke laver energi nok, bliver du fyret af borgmesteren!
Målgrupper
Alle folkeskole klassetrin og ungdomsuddannelser
Formål med spillet
Ørsted ønsker at forklare om balancen mellem bæredygtig energi og fossile brændstoffer på en måde, der fanger målgruppens interesse. Via spillet formidler Ørsted, hvorfor man ikke kan gå over til bæredygtig energi fra den ene dag til den anden, og at det kræver et avanceret samspil, der kan sikre stabil energiproduktion.
Proces
Vi kondenserer organisationens store fagviden til forståelige mekanismer i spil. Vi trække fagviden ud af specialister og skaber synergi med organisationens budskaber i et underholdende og engagerende format.
CO2 Powerplay er udvikliet af Apex for Ørsted med konsultation fra PortaPlay.
Highlights
- Interaktivt læringsform
- Kondenserer tung viden til simpelt spil
- Proceserfaring og struktureret tilgang
Hent spillet til din mobil her:
Tror du på at vi kan hjælpe jer?
Kontakt Hans von Knut Skovfoged for at høre mere om vores løsninger.
Tlf. +45 21684086